Ez volt az év I. (napló rész)

Ez volt az év I. (napló rész)

Eltelt 2020. Az új év közeledtével osztunk-szorzunk, számvetünk, emlékezünk, elemzünk, statisztikázunk, tervezgetünk, mi is történt velünk ebben az évben…Furcsa év volt, telis-tele akadályokkal. Erre az évre különösen igaz volt, a terv és a valóság teljes szétválása.

Elégedettlenségre, azonban semmi okom, sőt, büszkén állítom az egyik legsikeresebb évem áll mögöttem. S hogy milyen is volt? Íme egy kurta napló 2020-ból.

Január: Új év, új célok. Mindenki lelkesen folytatja a felkészülést. Új tervek születnek, haladunk az alapozással. A tél egyébként is enyhe oldalát mutatja, kedv, hajlandóság maximális. Az év eleji triatlongálán két sporolóm is jutalmazásra került, összetett korosztályos ranglistán lettek díjazottak.

Február: Munkakedv még magasan, bár az hó végére az előjelek nem túl derűsek, ellenben a téllel. Megkezdődnek a kinti bringázások, jó alapot építve a nyárra. Közben jó páran meleg égövi edzőtábor keretein belül gyűjtögetik főleg bringás kilométereiket. Kerékpársportban a tavalyi XCM versenysorozat összesített listáján egy korosztályos bronzot is elhoztunk.

Március: A Koronavírus első hulláma bezáratta az uszodákat, megnehezítve a triatlonosok felkészülését. Otthoni úszásspecifikus erősítő gyakorlatokkal vészeljük át az időszakot. Fókuszban marad a kerékpár és a futás. A Runners World tavaszi lapszámában újabb cikkem jelent meg, amit még hat követet ebben az évben, vagyis minden idei lapszámban volt lehetőségem kicsit szakmait publikálni.

Április: A sorozatos versenylemondások miatt, az éves tervek borulnak. Bizonytalan helyzet, versenyeket mondanak le napról napra, nehéz így tervezni. Nem könnyű a motiváció fenntartása sem, a mire készülünk, s legfőképpen a mikorra kérdések mindennapossá válnak.

Május: A megnyújtott alapozással időt nyerünk. Az alacsony intezitással pedig erősítjük az immunrendszert. Edzünk tovább, és bízunk a dolgok jobbra fordulásában. Közben több képzéssel is bővítettem ismeretanyagom: BMS – biomechanical specialist (NESTA), HRV szakértő (ELITE HRV).

Június: Elkezdődnek az futóedzések az Omszki-tónál. Minden héten szerdán hajnalban összegyűlünk egy kis futótechnikai és gyorsító programra. A közös edzéseknek mindig van valami különös hangulata. Ilyenkor mindig rájövök, hogy mennyire szeretem a munkámat, és hogy a személyes jelenlét mennyire fontos a digitális edzésterveim mögött.

Július: Az itt-ott megtartott kisebb-nagyobb futóversenyek mellett, elkezdődik a csonka triatlonos szezon. A külföldi versenyeknek lőttek mindenhol, de a hazaiak kivétel nélkül mind meg lesznek tartva, bár így olyan zsúfolt lett a versenynaptár, mint iskolakezdéskor a 3-as metró. Szinte minden hétvégén lehet(ne) menni, a kiadott versenynaptár nagyban átrajzolja a felkészülési terveket.

Augusztus: Hosszas egyeztetés és tervezgetés után egy újabb mérföldkőnek örülhettünk. Elkészült ugyanis a versenyruhánk, amit a belga BIORACER márka fog legyártani a következő két hónapban. Idén már nem lesz verseny amint használhatjuk, de jövőre tele lesznek a versenyek a fekete-piros “darazsakkal”.

Szeptember: A koronavírus adta kényszerpihenő után újra sokat laborálunk. A tavaszi bezárásról elmaradt visszamérések, és az új szezonok indításaként mérünk, visszamérünk, meghatározzuk honnan-hová akarunk eljutni. A labordiagnosztikák elemzése mellett, pályateszteket is készítünk, vizsgálunk mozgásokat, sportágak szerint, egyszóval körüljárjuk mindazt, ami fejlesztési terület lehet.

Október: Amíg a triatlonosokkal már a jövő éveket tervezgetjük és értékeljük a versenyeket a jól megérdemelt pihenőjük alatt/után, a futóversenyek szigorú előírásokkal, kisebb tömegekkel de megtartásra kerülnek. Az átütemezett edzéstervek jól vizsgáznak, az októberi maratonokon mindenki egyéni csúcsot futott. Az edzéstervek új modell alapján készülnek tovább, és az új alapokra helyeződött struktúra felveszi az “aticoaching” nevet.

November: Tavasszal ugyan elkerült bennünket a Koronavírus, de a második hullám már nem kímélte a sportolókat sem. Jó páran sajnos megfertőződtek, a vírus nem kímélte az egészségüket. A szigorú kényszerpihenők és az alacsony kockázatú átmeneti időszakok után, folyamatos orvosi kontroll mellett mára már mindenki visszatérhetett, és szövődmények nélkül edzhet. El is kezdtük újra felépíteni a komolyan megtépázott edzettségi szintjüket. A hónap közepén bekerülök a Stryd Coaching nemzetközi edzői csapatába.

December: A sorozatos úszodabezárások miatt ismét nehezednek a triatlonisták felkészülése, habár jó páran egyesületben meg tudják oldani a vizes edzéseket, a többiek ismét a szárazföldön edzenek. A hónap végén elindul egy új szerelem: a DEPO nevű, a triatlonos podcastom.